BK MLADÁ BOLESLAV

Cvičení, protahování, švihadla a basketbal. Program měli osmáci a sedmáci pestrý

23. 5. 2013
Autor: Lukáš Chuchválek
M l. B o l. - Po rozhovoru s trenérem Černíkem (článek zde) přinášíme krátkou reportáž s fotogalerií i ze samotného tréninku, jenž se uskutečnil v úterý 21. května na malé hale, jejíž betonový podklad nyní místo ledu pokrývá in-line plocha. Oproti přípravce je to malinko změna, zde už jde trochu více o dril. Přesto musí pro děti být stále zábavný, nesmí být tedy monotónní.

Sešlo se celkem 27 hráčů, kteří budou v září nastupovat za sedmou a osmou třídu, na než dohlíželi tři trenéři: Tomáš Černík (trenér 8. třídy), Vladimír Lejsek (trenér 7. třídy) a Ladislav Kolner (asistent trenéra 7. třídy). Na rozdíl od přípravky panoval u nejstarších žáků poněkud přísnější režim, kde jedinou autoritou byli trenéři, kteří po svých svěřencích požadovali kázeň i poctivou makačku.

Hned na úvod se konala rozcvička s běháním, zkombinovaným s lehce kontaktními cviky dvou hráčů. Po tomto desetiminutovém zahřívacím kole následovalo občerstvení a rozdělení žactva do tří devítičlenných skupin. Dvě zůstaly na in-line ploše, zatímco třetí zamířila nahoru do tělocvičny. Tyto skupiny se pak během následující hodiny protočily postupně na všech třech stanovištích.

V tělocvičně, kde to měl na starost pan Lejsek, se skupina rozdělila do dvou družstev po čtyřech až pěti lidech. Trenér zvolil dva kapitány, kteří si vybrali své spoluhráče, a týmy pak soupeřily v několika hrách zaměřených na týmovost. První byly kotrmelce na žíněnce s během k metě. Kdo k ní dorazil první, získal bod. Potom závodili v disciplíně, v níž se týmy s pomocí dvou žíněnek brodily přes celou tělocvičnu. Rychlejší opět vyhrával. A ve zbylém čase se hrál zápas v basketbalu. Pokud byl výsledek na konci nerozhodný, následoval rozstřel z trojky.

Dole na in-line ploše druhá skupina prováděla za dohledu pana Černíka posilovácí cviky na posílení břišního a zádového svalstva. Hráči byli seřazení ve tvaru písmene "L" podél mantinelu a museli 30 vteřin vydržet ve statické poloze. Poté měli 30 vteřin odpočinek a polohy se různě obměňovaly.

Třetí skupina opodál za dohledu pana Kolnera cvičila se švihadly. Hráči se opět rozdělili do dvou týmů jako v tělocvičně, aby střídavě po půlminutě skákali přes švihadlo tak, jak trenér požadoval. Nejprve se jednalo o skákání přes švihadlo oběma nohama u sebe, pak obráceně a dále se skákalo v běhu na místě nebo po jedné noze. Tyto způsoby přeskakování pak ještě několikrát zopakovali.

Ještě než se šlo na švihadla... Ke startu, připravit, pozor, teď! Posilujeme, aby z nás byli hokejisté

Na konci všechny svolali na in-line ploše do půlkruhu, kde v dalších deseti minutách absolvovali ještě několik protahovacích cviků stojmo. Poté se žáci rozešli do svých kabin a domů.

Jak vidíte, trénink byl vskutku pestrý, zaměřený na sílu, vytrvalost i týmovou soudržnost, kterou děti prokázaly nejen v disciplínách v tělocvičně, ale i tím, že odmítly sdělit jména hráčů, kteří na začátku rozbili před kabinou mýdlo. Viníci by byli potrestáni "zvláštním" tréninkem navíc, ovšem ostatní solidárně kryli dotyčné tím, že ho absolvují v některém z následujících dnů všichni. Takhle se tady děti zřejmě učí klubovému krédu „jsme jeden tým“.


Fotogalerie

casino siteleri deneme bonusu